ikmec

ترک سیگار و راهکار های تضمینی ترک اعتیاد به سیگار


امتیاز دهید نظرات شما زمان انتشار: ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ , آخرین بروز رسانی: ۶ روز گذشته

🔷 ترک سیگار و راهکار های تضمینی ترک اعتیاد به سیگار | بخش تجربه PDF :

🌟 ۱- چرا باید سیگار را ترک کرد؟

🌟 ۲- ترک سیگار

🌟 ۳- مزایای ترک سیگار

🌟 ۴- علایم ترک سیگار

🌟 ۵- هفت مرحله کاربردی ترک سیگار



قیمت : ۳.۵۰۰ تومان 🌟 سفارش / دریافت سریع 🌟


برای داشتن انگیزه، به یک دلیل قوی و شخصی برای ترک نیاز دارید. ممکن است برای محافظت از خانواده شما در برابر دود سیگار باشد.

یا احتمال ابتلا به سرطان ریه، بیماری قلبی یا سایر شرایط را کاهش دهید. یا اینکه جوانتر به نظر برسید و احساس کنید. دلیلی را انتخاب کنید که به اندازه کافی قوی باشد تا بر میل به روشن شدن غلبه کند.

چیزی بیشتر از بیرون انداختن سیگار وجود دارد. سیگار یک اعتیاد است. مغز به نیکوتین چسبیده است. بدون آن، شما از طریق برداشت گذر خواهید کرد. پشتیبان را از قبل ردیف کنید.

از پزشک خود در مورد تمام روش هایی که به شما کمک می کند، بپرسید، مانند کلاس ها و برنامه های ترک سیگار، مشاوره، دارو و هیپنوتیزم. شما برای روزی که ترک سیگار را انتخاب می کنید آماده خواهید بود.


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش تجربه


راهکار های تضمینی ترک اعتیاد به سیگار

اگر می خواهید سیگار را ترک کنید، می توانید تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود ایجاد کنید که ممکن است به شما در مقاومت در برابر وسوسه روشن شدن کمک کند.

مثبت فکر کن
ممکن است قبلاً سعی کرده باشید سیگار را ترک کنید و موفق به ترک آن نشده باشید، اما اجازه ندهید که شما را ناامید کند.

به چیزهایی که تجربه تان به شما آموخته است نگاه کنید و به این فکر کنید که واقعاً این بار چگونه این کار را انجام خواهید داد.

برای ترک سیگار برنامه ریزی کنید
قول بدهید، تاریخ تعیین کنید و به آن پایبند باشید. پایبندی به قانون “نه کشیدن” واقعا می تواند کمک کند.

لینک مفید : راهنمای ماشین لباسشویی وستل

هر زمان که در سختی قرار گرفتید، به خود بگویید: «حتی یک بار هم کشش ندارم» و تا زمانی که هوس ها از بین برود، به این کار ادامه دهید.

از قبل به زمان هایی فکر کنید که ممکن است سخت باشد (مثلاً یک مهمانی)، و اقدامات و راه های فرار خود را از قبل برنامه ریزی کنید.

رژیم غذایی خود را در نظر بگیرید
آیا سیگار بعد از شام شما مورد علاقه شماست؟ یک مطالعه در ایالات متحده نشان داد که برخی از غذاها، از جمله گوشت، سیگار را رضایت بخش تر می کند.

لینک مفید : پایه و اساس بیمه بیکاری چیست ؟

سایرین، از جمله پنیر، میوه و سبزیجات، طعم وحشتناکی به سیگار می دهند. بنابراین به جای آن استیک یا همبرگر معمولی خود را با یک پیتزای گیاهی عوض کنید.

همچنین ممکن است بخواهید روال خود را در زمان غذا یا بعد از آن تغییر دهید. بلافاصله بلند شدن و شستن ظرف ها یا مستقر شدن در اتاقی که سیگار نمی کشید ممکن است کمک کند.

نوشیدنی خود را عوض کنید
همان مطالعه ایالات متحده که در بالا انجام شد، نوشیدنی ها را نیز مورد بررسی قرار داد. نوشیدنی های گازدار، الکل، کولا، چای و قهوه همگی طعم بهتری به سیگار می دهند.

لینک مفید : نشانه های دفینه و‌ گنج چیست ؟

بنابراین وقتی بیرون هستید، آب و آبمیوه بیشتری بنوشید. برخی افراد متوجه می شوند که صرفاً تغییر نوشیدنی خود (به عنوان مثال، تغییر از شراب به ودکا و آب گوجه فرنگی) بر نیاز آنها برای رسیدن به سیگار تأثیر می گذارد.

تشخیص دهید چه زمانی هوس سیگار دارید
یک هوس می تواند ۵ دقیقه طول بکشد. قبل از اینکه تسلیم شوید، فهرستی از استراتژی های ۵ دقیقه ای تهیه کنید.

به عنوان مثال، می توانید مهمانی را برای یک دقیقه ترک کنید، برقصید یا به بار بروید.

و به این فکر کنید: ترکیب سیگار و نوشیدنی خطر ابتلا به سرطان دهان را تا ۳۸ برابر افزایش می دهد.

لینک مفید : معامله و‌ نکاتی که قبل از انجام معامله باید بدانیم

حمایت از ترک سیگار را دریافت کنید
اگر دوستان یا اعضای خانواده نیز می خواهند تسلیم شوند، به آنها پیشنهاد دهید که با هم تسلیم شوید.

حرکت کنید
بررسی مطالعات علمی ثابت کرده است که ورزش، حتی یک پیاده روی ۵ دقیقه ای یا کشش، هوس را کاهش می دهد و ممکن است به مغز شما در تولید مواد شیمیایی ضد ولع کمک کند.

دوستان غیر سیگاری پیدا کنید
وقتی در مهمانی هستید، با افراد غیرسیگاری همراه باشید.

لینک مفید : دفترچه راهنمای آیفون تصویری تکنما

لوئیز، ۵۲ ساله، یک سیگاری سابق، می گوید: «وقتی به سیگاری ها نگاه می کنید، به آنها حسادت نکنید.

فکر کنید کاری که آنها انجام می دهند کمی عجیب است – روشن کردن یک لوله کوچک سفید و تنفس در دود.

دست و دهان خود را مشغول نگه دارید
درمان جایگزین نیکوتین (NRT) می تواند شانس موفقیت شما را دو برابر کند.

علاوه بر چسب ها، قرص، قرص، آدامس و اسپری بینی نیز وجود دارد. و اگر دوست دارید سیگار در دست بگیرید، محصولات دستی مانند استنشاق یا سیگارهای الکترونیکی وجود دارد.

لینک مفید : دستورالعمل پروگرام کردن ال سی دی های اسنوا

وقتی بیرون هستید، سعی کنید نوشیدنی خود را در دستی قرار دهید که معمولاً یک سیگار در آن قرار دارد، یا از یک نی بنوشید تا دهان خود را مشغول نگه دارید.

فهرستی از دلایل ترک سیگار تهیه کنید
مدام به خود یادآوری کنید که چرا تصمیم به تسلیم شدن گرفتید. فهرستی از دلایل تهیه کنید و در صورت نیاز به پشتیبانی آن را بخوانید.

کریس ۲۸ ساله سیگاری سابق می گوید: “وقتی بیرون می رفتم از دختر بچه ام با خودم عکس می گرفتم. اگر وسوسه می شدم به آن نگاه می کردم.”

لینک مفید : نشانه های گنج چیست ؟

درباره درمان های ترک سیگار موجود در NHS بیشتر بخوانید.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : ۱۰-self-help-tips-to-stop-smoking


به این مطلب امتیاز دهید :

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه


هدایت | فال قهوه